Ervaringen van GRIP&GLANS-docenten.

Benieuwd wat docenten van GRIP&GLANS groepscursus vinden? Lees het hier!
“Ze hebben geleerd om stappen te zetten, ze hebben geleerd om zelf initiatief te nemen en ze hebben zelfvertrouwen gekregen. Kortom: deze mensen zien gewoon hun derde levensfase weer zitten en maken er gewoon iets prachtigs van”Welzijnswerker
“Het lijkt wel of ik een toverstokje heb. Er gebeurt iets met de vrouwen die de groepscursus volgen” Welzijnswerker
“Als ik naar de eerste cursusochtend kijk, hoe de vrouwen binnenkomen […] en hoe ze na de eerste cursusochtend toch met twinkelingen in hun ogen de groep weer verlaten. En dat heeft er mee te maken dat ze zoveel herkenning vinden bij elkaar, maar ook dat de cursus zo enorm goed in elkaar zit” Welzijnswerker
“Door de cursus leren ze de cursisten meer waardering te krijgen voor zichzelf en voor het alleen zijn. Met andere woorden: ze leren een vriend te zijn voor zichzelf.” Ouderencoach
“De GLANS-schijf zie ik als de basis. We kunnen eindeloos leuke activiteiten en aanbod blijven bedenken voor ouderen. Maar het gaat er uiteindelijk om dat zij zelf zicht hebben en houden op wat zij nodig hebben voor hun welbevinden” Ouderenadviseur
“Theoretisch zit er veel in van allerlei richtingen, de cognitieve gedragstherapie en van alles. Heel veel theorie ken ik van andere invalshoeken, vanuit de opleiding. Alleen de vorm waarin het in is gegoten is heel specifiek en dat maakt het zo fijn om er mee te werken”.Ouderenadviseur

Van wetenschap naar praktijk.

Het GRIP&GLANS Programma richt zich op het versterken van de eigen regie (GRIP) en het welbevinden (GLANS) van mensen in de tweede levenshelft. Het programma omvat zowel fundamenteel onderzoek als het toepassen en implementeren in de praktijk van de onderzoeksresultaten.

Lees meer